dimarts, 29 de novembre del 2011

Washington DC

Tal i com em pensava, aquest cap de setmana he tingut una agenda ben apretada i poques hores de son, però la meva resposta és que no he travessat un oceà per a dormir, si no per veure món!
Malgrat tot, la catalanitat em persegueix, i és que tot i que vaig tenir un àpat de Thanksgiving molt tradicional (turkey, stuffing, mashed potatoes, beans, gravy, cranberry sauce i pumpkin pie!), el vam regar amb un vi del Priorat! (Resulta que un dels convidats té una botiga de vins i caves i va dur un parell d'ampolles del vi català... i no només això! Sinó que vam estar parlant de la situació de Catalunya i no només l'home sabia de què parlava (em va parlar fins i tot de la Renaixença de la literatura catalana, no, a més a més, em va explicar que té una senyera a casa i que la fa volar de tant en tant!! En resum, com us podeu imaginar, les 4 o 5 hores que el vaig tenir al costat no se'm van fer gens llargues amb tant tema de conversa!).
Però, deixem de banda el tema d'accioó de gràcies, que d'això ja en vam parlar! Així doncs, divendres al matí vaig fer camí cap a ca els Obama, a visitar l'Anna, una amiga que fa d'au pair allà i que molt generosament em va acollir a casa seva. Vaig arribar de tarda, perquè són més de 5 hores amb transport públic, però vam aprofitar molt bé el temps! En tres dies vaig poder veure tots els monuments, la Casa Blanca, Georgetown (el barri amb més encant de D.C), la catedral i el museu d'història americana de l'Smithsonian! I encara ens va sobrar temps per fer un brunch en un restaurant italià ben peculiar!
Georgetown

Antiga oficina de correus

FBI

Capitol

La Casa Blanca

El Capitol...una mica borrós

Cercle de banderes

Capitol

Més Capitol

Vespre a DC

Jefferson memorial

Jefferson Memorial

Catedral
Interior de la Catedral

World War II Memorial




Vietnam War Memorial

Lincoln Memorial

El lloc exacte on Martin L. King va pronunciar el discurs I Have A Dream

Mr. Lincoln

Mr. King

Més Jefferson (ara des d'un altre punt de vista)

Jefferson Memorial d'aprop

Posta de sol ennuvolada

Posta de sol ennuvolada 


2 comentaris:

  1. heheeeeeeeee, així que vi del Priorat, eh? dons ja que has atrevessat un oceà per veure mon, també podries tastar i gaudir dels vins de california, no?? be, potser en una altre ocasió. I aquest col·lega catalanofil·lic, sap parlar català???
    i, molt xulu Washington!!!!
    no saps el que m'alegro de lo be que t'ho estas pasant!! :-)))i que no pari!!!!

    ResponElimina
  2. És ben curiós, això d'aquest home. Realment, hem de creure que no som tant un "cul de món" com molts ens volen fer creure. Tu ves fent país allà on vagis. Es tracta que no paris de viatjar, aprofitant que has creuat l'oceà.
    Les fotos són, com sempre, envejables. JO TAMBÉ VULL ANAR A VEURE-HO!

    ResponElimina